Hissiz Patrick Joos


Sustular sonunda...Defolu sesleri asla uzay boşluğundan defolup gitmeyecek ama en azından benim beyin boşluklarımdan sürüldüler.Tabii ki sadece bir süreliğine.Yorgunluğum boyumu aştı artık.Günlerdir,gecelerdir çalışıyorum...


Gelecekte eski dostlarımdan birisi diye adlandıracağım komşum bugün uğradı akşamüstü dolaylarında,tam 5 çayını 1 saat geçe,canımı sıkmak istediğini düşünmüyorum ama rahatsız hissettim kendimi.Buralarda yeniyim ve bu sıcakkanlı davranışlara eğilim göstermek benim karakterime uygun değil pek.Global ahlak kuralları sayesinde içeri buyur etmek zorunda kaldığım komşum,karşı sokakta oturmakta.Bir süre sessiz kaldı,sonra başladı Bismarck'ı eleştirmeye,tamam bende hayranı değilim bu kendini orta çağ imparatorlarına benzeten adamın ama yeni edindiğim evimin içinde bu konuşmalara göz yumamam.Çocuklarından bahsetti sonra,Harry adlı oğlunu Hamburg'a müzik eğitimine yolladığından,küçük siyah saçlı,parlak mavi gözlü Claire'inin ne hızlı büyüdüğünden...Global ahlak beni koltuğa saplamıştı,yüzüne gülüp "hımhım","ne kadar şahane" gibi kalıplar kullandırttı.Tam akrep 1,5 tur atmıştıki ayaklandı komşum,onu uğurladım ve çalışmaya devam ettim.

Ha,bu arada ben bir yazarım.Bu yüzden dolaşıyorum ve bu kadar çalışıyorum.Bu kasabada ikinci haftam ve gelmemin sebebi de buranın insanlarının garip özelliği.Şu ana kadar gözlemlediğim kadarıyla burada kimse uyumuyor.Dayanmaya çalıştım onlar gibi fakat 3. günün sonunda dayanamayıp serin yastığımla buluşturdum yorgun beynimi.İlk önceleri inanmadığım bir durumdu bu fakat artık gözlerimle sabit,izliyorum ve yazıyorum.Yaşadıkları hayat ilginç,gündüzleri çalışıp,geceleri biryerlerde toplanıp müzik yapıp muhabbet ediyorlar.Onlar gibi olabilecek miyim bilmiyorum fakat ben Patrick Joos bir gün bu yeteneğe sahip olursam,kitaplarımın yüz binlerce satacağından şüphem yok.Düşünün "uykusuz yazar".Çok etkileyici.Doğu kültüründeki Buda ların bile uyuduğundan şüphem yok.Haha!Herneyse bu akşam bir ev eğlencesine katılacağım bakalım neler olacak,şu aralar tek isteğim,bu kasabanın başkaları tarafından keşfedilmemesi.Çünkü duydum ki Bismarck'ın büyük şehirlerde açacağı büyük fabrikalarda çalışacak insanlara ihtiyacı olacakmış ve bu insanlar durmaksızın çalışabilecek kapasite de oldukları için mükemmel hedefler.Kendimle gurur duymuyorum ama arka bahçeye gömdüğüm 3 insanı buradakilerin iyiliği için öldürdüm.Bu kasabadan çıkılmamalı.Komşum bay Schuletz'in oğlu için de üzgünüm,eminim iyi bir müzisyen olurdu.

Bu gece gideceğim eğlence de şehire yeni gidecek insan olacak mı öğrenmeliyim.Württerberg artık benim,bütün yazılarımı tamamlamadan,kimse çıkmamalı,kimse öğrenmemeli.Bu arada unutmamalıyım,arka bahçeyi genişletsem iyi olur.Ah!yine başladılar kapının önünde bağrışmaya,biraz uyumalıyım,gece uzun,insanlar uyuyakaldığımı görmemeli...

Yorumlar