Forganization(2)


Sabahın milyonlarca gündür doğan fakat hala ilk diye adlandırdığımız ışıklarının benim ve etrafımdakilerin üzerine yansımasını hayranlıkla izliyorum.Belki sadece solar enerjiyle çalışan birkaç cam benim kadar seviniyordur günün doğuşuna.12 yaşımdan beri sadece birkaç kez kaçırdım günün doğuşunu.Elimde mutfakta ne bulursam suyunu sıktığım bir meyve-sebze suyu karışımı var,rengi ışığın spektrumuna bağlı olarak değişebilir o yüzden aldatmak istemiyorum kendimi.Gördüğümüz,retinamızla içli dışlı olan her ışık kümesi bizi aldatmak için yaratılmıştır.Dünyanın farklı 10 kentinin farklı 10 insanından bir klişe isterseniz büyük ihtimal çoğunluğu size bunu söylerdi:"Hiç bir şey göründüğü gibi değildir".Okuduklarınız,dinledikleriniz,çizdikleriniz,gördükleriniz hatta hissettikleriniz bile aslında o şeyler değildirler.Tüm bu alegoriler birkaç yansıma sonucu beyninize ulaşır.Dünya üstünde saf bir bilgi bu yüzden imkansızdır.Fazla uzatmaya gerek yok,Forganization ı gerçekleştirdiğimiz gün-gece nin sabahındayım ve tepemizde dikilen sarı küreyle gözünü ilk kırpanın kaybedeceği bir yarışma yapıyorum.İnanmayabilirsiniz ama bir keresinde kazandım bile.Çağırdığım birkaç bulutun yardımını yabana atmamalıyım tabii.Evin neresine bıraktığımı unuttuğum paltomu bir kez daha unutulduğu yere mıhlıyorum çıkarken.Malikanenin kapısından çıkıyorum,köşede bekleyen siyah karavan tarafından izlendiğimi biliyorum.Ne güzel her şey filmlerdeki gibi.Gülümsüyorum,ilerliyorum hasmıma doğru.kapısını tıklatmama gerek kalmadan çıkan adamlar beni karga tulumba dolduruyorlar ironik şekilde kara olan vana.Beni köşesindeki çıkıntıya oturtuyor demokratik ülkemizin bizi düşünen kolluk kuvvetleri.Adımı soruyorlar,bilgi alma özgürlüklerine hayran kalıyorum,çeneme bir yumruk geçiriyorlar,bilgiyi alma şekillerine hayran kalıyorum.Gülümsemeye mola vermeden bir yumruğu daha misafir ediyorum bir adet elmacık kemiğimle.Gustave Flaubert diyorum inanmıyorlar,Erich Fromm diyorum kabul etmiyorlar,inançsızlıklarının bedelini ben suratımda açan renkli bölgelerle ödüyorum.Sigmund Freud,Brian Ferneyhough,Jean de La Fontaine,Johann Gottlieb Fichte,Benjamin Franklin,Adam Ferguson hepsinin sonucu aynı.Bizi kötülüklerden korumak isteyen insanlar tarafından vandan atılıyorum başrolde yine karga,tulumba ve ben varım.Forganization'ın bu gibi durumlara yol açacağını tahmin ediyordum her zaman.Kendi tozumu alıp,malikaneye geri döndüm,birkaç telefon konuşması yapmam gerekiyordu.Kolluk kuvvetlerimiz şahsıma ve Forganization'a savaş açmıştı,şiddet ilk akla gelen terim değildi fakat doğruydu.Zararlı olduğumuzu düşünüyorlarsa zarar vermek boynumuzun borcuydu.

Yorumlar