Kasım 24


Günün sonuna doğru,saat 12 yi vurmadan,Külkedisi balkabağına,ayakkabılar perilere,prensler ayakkabı fırçalarına,fareler üvey annelere dönüşmeden size anlatmak istediğim bir hikaye var.Tüm toplumlarda,gelecek nesilleri eğiten,onlara yön veren ve onları Dünya'yı daha "iyi" hale getirmelerini sağlayacak şekilde büyüten insanlara;öğretmenlere saygı büyüktür.Bu yazıyı okuyan her kişinin en az birkaç öğretmeni olduğuna bahse girerim.Evdeki yarı çalışan fırınımı ortaya da koyarım hatta.Zaman çarkı dönüyor.24 Kasım dan uzaklaşırken,şirin yusyuvarlak Dünya'mızın başı biraz daha dönerken hepinizin öğretmenler gününü kutluyorum.Bugün sokaklara dökülmeliydik.Sabah sokağa çıktığımda hepinizi yollarda göreceğimi düşünmüştüm.Bugün bizim günümüz.Belki ulusal kalıyor bu bayram fakat ben istiyordum ki Buenos Aires'te de,St.Petersburg'ta da,Rabat'ta da bu bayram kutlansın.6 ya da 7 bana farketmez tüm Dünya nüfusu yollarda olsun,bayraklar sallasın,sarılsın,zıplasın,kalemlerle birbirine şaka yapsın.Fakat olmadı.Evden çıktığımda suratıma sadece aptal bir rüzgar çarptı.Hırsla yürüdüm evimin herhangi bir hava akımını yüksek basınçtan alçak basınca geçmesi için teşvik edip rüzgara dönüştürebilecek olan yokuşunda.Yukarıda da durum aynıydı,kimse gelip üstüme atlayıp bayramımı kutlamadı.Bende kimseninkini kutlamadım.Hevesim kaçmıştı açıkçası.Güzel ülkemin güzel insanlarına sadece bugün bayram değildi sanırım.Öğretmenlerimi içimden kutladım ben de.Yanımdan geçen her bilinci yerinde insana içimden seslendim.Öğretmenler günün kutlu olsun diye.Duymadılar,hepsine birer kravat,birer dolma kalem almıştım halbuki,evdeki zulayı dağıtmak için dönmeliydim.İçime dolan klişelerin haddi hesabı yoktu.Bu bayram sönük geçmişti tam olarak.Hepimizin bayramıydı,paylaşılmalıydı ama dolma kalemler ve kravatlar sadece birkaç "eğitim yuvası" denen 4 duvar arasında talep bulmuştu.Daha fazla uzatmanın alemi olduğunu düşünmüyorum.Bayram bitiyor,tüm insanlar hepiniz bir şekilde birbirinizin öğretmenisiniz,o yüzden bayramınız kutlu olsun,dolma kalem ya da kravat isterseniz,yakmadım onları gelip alabilirsiniz.

Yorumlar